Autor: Amela Perenda, Ovlašteni revizor
U prvom dijelu bloga ste mogli pročitati o prednostima, zakonodavnom okviru, registraciji djelatnosti i minimalno tehničkim uslovima.
Drugi dio bloga obuhvata informacije za knjigovodstvo web trgovine, fisikalizaciju web trgovine.

Tags:

knjigovodstvo

Trgovina putem interneta ili Internet trgovina (E-commerce, elektronska trgovina, online shopping) je u današnje vrijeme sve zastupljeniji oblik trgovine. Za razliku od klasične prodavnice koja zahtjeva veliko ulaganje u infrastrukturu, zaposlene, opremu i slično, organizacija Internet trgovine je puno jeftinija. Obično se pokreće uz klasičnu trgovinu, ali i potpuno samostalno.

U BiH potencijali Internet trgovine nisu još uvijek u potpunosti prepoznati,  a naš cilj jeste da približimo ovu temu našim čitaocima koji razmišljaju o ovoj vrsti djelatnosti.

 

KNJIGOVODSTVO WEB TRGOVINE

Kao i kod klasične trgovine, roba u maloprodajnoj prodavnici se iskazuje po maloprodajnim cijenama.  Pravilnik o obliku, sadržaju i načinu vođenja trgovačke knjige (Službene novine FBiH, broj 91/15) je propisao obavezu vođenja trgovačke knjige na malo, trgovačke knjige na veliko i trgovačke knjige usluga.

Ove knjige se mogu voditi u pisanoj ili elektronskoj formi, a kod Internet trgovine čuvaju se u sjedištu. Svaka prodavnica mora da vodi posebnu trgovačku knjigu. Ono što je bitno jeste da se roba ne može staviti u prodaju prije evidentiranja u trgovačkoj knjizi.  Za zaduženje robe u prodavnicu potrebno je praviti maloprodajne kalkulacije (KCM), a za zaduženje veleprodajnog skladišta veleprodajne kalkulacije (KCV). Osnovna razlika jeste što se roba u maloprodajnom objektu zadužuje po maloprodajnoj cijeni sa PDV-om, a u skadištu po veleprodajnoj cijeni (bez PDV-a).

Uredba o uslovima i načinu plaćanja gotovim novcem (“Službenim novine FBiH”, broj 82/15) je indirektno propisala da veleprodaja može prodavati robu isključivo profesionalnim korisnicima, a maloprodaja krajnjim potrošačima.  To je po onemogućilo profesionalne korisnike da kupuju robu za potrebe trgovine u maloprodaji.  Ono što se nameće kao moguće rješenje za firme(prodavce) jeste da imaju registrovanu istovremeno i maloprodaju i veleprodaju. Na taj način su u mogućnosti izvršiti prijenos robe iz veleprodajnog skladišta u maloprodajni objekat i obratno, te vršiti promet robe u skladu sa Zakonom.

 

 

FISKALIZACIJA INTERNET TRGOVINE

U skladu sa Zakonom o fiskalnim sistemima („Službene novine FBiH 81/09) obavezu evidentiranja svakog pojedinačno ostvarenog prometa preko fiskalnih uređaja i to nezavisno od načina plaćanja (gotovina, ček, kartica, virman i slično) ima svako lice koje je upisano u odgovarajući registar za promet dobara, odnosno za pružanje usluga klijentima. To znači da su Internet trgovine obveznici fiskalizacije.

 

 

ZAKLJUČAK

Implementacija Internet trgovine ima svoje prednosti i nedostatke.  Broj Internet korisnika se svakim danom povećava pa možemo očekivati ekspanziju Interneta kao distributivnog kanala. Za kreiranje trgovine putem interneta nisu potrebna velika ulaganja u sredstva, opremu, marketing, posrednike. S druge strane, moguće je vrlo brzo se prilagođavati potrebama i zahtjevima kupaca. Niste ograničeni jednim prostorom i određenom skupinom kupaca. Tržište za vašu robu i usluge postaje neograničeno. Savjetujemo vam da na  vrijeme prepoznajete nove tržišne trendove i proaktivno djelujete.

 

Izvori: mingo.hr; Zakoni i pravilnici

Autor: Amela Perenda, Ovlašteni revizor

Trackbacks/Pingbacks

  1.  BLOG: Trgovina putem interneta - prvi dio - Capitalia

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *