Autor: Irena Omazić
Kako zadržati kvalitetan kadar: Je li plaća dovoljna?
Uspjeh na tržištu – šta je to?
Šta za kompaniju znači zadovoljan radnik?

Tags:

Da li je plaća dovoljna

Kako zadržati kvalitetan kadar: Je li plaća dovoljna?

 

Postoje sjajni poslovi i užasni poslovi, sve nijanse između nestale su s brzim razvojem tehnologije i tržišta i sa potrebom prilagođavanja novim uvjetima. Užasne poslove ne treba pretjerano opisivati, pretpostavljamo šta ih čini takvima.

 

Za sjajne poslove bi se moglo reći da su prije svega dobro plaćeni. Problem s tim sjanim i dobro plaćenim poslovima je što nisu uvijek dovoljni da bi zadržali vrhunski kadar.

 

Uspjeh na tržištu

 

Uspjeti na tržištu rada ne znači svima isto. Nekome to znači naći posao i raditi to do penzije, ako bude sreće. Postoji i ona druga kategorija zaposlenih koja želi napredovanje, razvijanje vještina i uspješnu karijeru.

 

Ako ste kada vodili tim i radili analize onda vam je jasno da je kompaniji najpotrebnija druga kategorija ljudi jer su takvi ljudi nositelji određenih procesa i znatno se lakše prilagođavaju promjenama.

 

Specifičnost rada sa agilnim, vrijednim i radoznalim ljudima je ta da ih ne možete zadržati sigurnim radnim mjestom, a ni plaća nije uvijek garancija njihovog ostanka u kompaniji.

 

Je li plaća dovoljna?

 

Kvaliteta vodstva i odnos menadžmenta prema zaposlenima, jedan su od osnovnih i često presudnih elemenata za ostanak ili odlazak iz kompanije. Plaća nije i ne može biti dovoljno uvjerljiv argument da biste vrhunski kadar zadržali u kompaniji ako uz adekvatnu plaću nije ponuđeno napredovanje, edukacija i nagrade za ostvarene rezultate.

 

Pružene prilike i visok stupanj poštovanja zaposlenih stvaraju najlojalnije ljude koji su spremni raditi za dobro kompanije čak i kada uvjeti nisu idealni. Ako ne postoji razumijevanje i inicijativa menadžmenta za unapređenje rada i potrebu moderniziranja procesa rada, nikakva plaća ne može biti dovoljna kompenzacija.

 

Kada ne postoje dobri uvjeti, zaposleni se ne razvijaju i ne napreduju dovoljno brzo, što stvara frustracije. Nakon stvorene frustracije zbog nakupljenog nezadovoljstva, sljedeći korak je narušavanje međuljudskih odnosa u timu.

 

Drugi razlog koji zaposleni navode kao presudan za napuštanje kompanije je nedostatak vrednovanja i nagrađivanja za ostvareni rezultat. Nagrada ne mora uvijek biti izražena kao novčani ekvivalent. Često je važnije zaposlenima javno odati priznanje. Oni koji imaju visoke plaće, a ne osjećaju da su adekvatno nagrađeni za svoj trud dvaput češće daju otkaz.

 

Šta za kompaniju znači zadovoljan radnik?

 

Prema istraživanju kompanije Gallup, vodeći svjetski brendovi, kao što je Apple, za svoje kompanije traže talente koji žele učiti i napredovati, ali svojim radom također utjecati na rast organizacijske kulture. Kada kompanija izabere vrhunske kandidate za odgovarajuće pozicije takvi uposleni 10% unapređuju produktivnost, 20% unapređuju prodaju i 30% unapređuju profitabilnost kompanije.

 

Mnogo je jeftinije nastojati zadržati već zaposlene u kompaniji nego konstantno zapošljavati nove. Proces traženja kandidata za određeno radno mjesto zahtijeva vrijeme, angažman ljudi, a zatim i uvođenje novog zaposlenika u projekte, što kompaniju košta vremena i novaca.

 

Agencija Capitalia je odličan primjer kako se balans može pronaći na zadovoljstvo zaposlenih i kompanije. Praksa stvaranja kvalitetne radne atmosfere utječe na međuljudske odnose u kompaniji. Stalnim edukacijama zaposleni imaju priliku ućiti i napredovati, a pozitivni rezultati ovih procesa prenose se i na odnos s klijentima.

 

Kompaniju čine ljudi, ako već želite sjajnu kompaniju potrebni su vam sjajni ljudi. Takve ne možete zadržati isključivo davanjem određene sume novaca svaki mjesec.

 

Autor: Irena Omazić

Komentariši