Tags:

Zašto ljudi daju otkaz

Mnogo je razloga zašto ljudi daju otkaz. Veća plata, bolji uvjeti rada, razvoj karijere, bolja lokacija kompanije, porodični razlozi.

Ovo su pozitivni razlozi za promjenu posla. Međutim, mnogo češće otkaz dajemo zbog dubokog nezadovoljstva. Ponekad je riječ o nezadovoljstvu kompanijom, a mnogo češće smo nezadovoljni šefom.

Odnos sa šefom i komunikacija na koju smo osuđeni nam je jako neugodna, uzrokuju toliko stresa da moramo otići da bismo sačuvali sebe.

Zašto ljudi daju otkaz?

Nezadovoljstvo zaposlenih nije događaj.

Leigh Branham autor knjige “7 razloga zašto ljudi daju otkaz” tvrdi da je to “grozan process pun gorčine, nezadovoljstva i povlačenja koji može potrajati tjednima, mjesecima ili čak godinama dok se ne dogodi definitivan izbor za odlazak iz kompanije.”

Prema istraživanjima koje je Leigh Branham, vodeći HR stručnjak u svijetu, proveo na 19.000 zaposlenih u različitim industrijama, otkazu prethodi proces koji se odvija u 12 koraka.

 

Kako ljudi odluče dati otkaz

Foto: workaxle.com

 

Zaposleni nikada ne napuštaju kompaniju bez ramišljanja i planiranja. Nije jednostavno donijeti odluku o davanju otkaza. Zbog težine odluke i neizvjesnosti koja slijedi nakon otkaza, zaposleni pojedine stvari u timovima i procesima rada nastoje promijeniti.

Kada shvate da sami ne mogu učiniti ništa, odluče dati otkaz.

Ko je kriv za davanje otkaza?

Možete pomisliti da je za davanje otkaza (ili prekid ugovora o radu) krivo nezadovoljstvo poslom, ali pravi razlog je nezadovoljstvo šefom.

 

Otkaz zbog šefa

Foto: ddiworld.com

 

Čak 57 posto zaposlenika napustilo je posao zbog svog šefa, 14 posto zaposlenih je napustilo više radnih mjesta zbog šefova, a 32 posto ozbiljno je razmatralo odlazak iz kompanije zbog svog šefa. Šefovi imaju uticaj na to kako će vaš posao izgledati, kako ćete se vi osjećati kad dolazite na posao i kako će se vasa karijera razvijati.

Istraživanja su pokazala da 82% Amerikanaca osjeća da nadređeni ne cijene njihov doprinos.

Zašto zaposleni ne vole svoje šefove?

Postoji niz razloga koji narušavaju odnos zaposlenih sa šefovima. Navest ćemo neke od njih:

1. Zaposlene se tretira kao djecu

Bez obzira na postignuća, rezultate rada, znanje, zalaganje i proaktivan pristup poslu, šef ipak ne cijeni zaposlenog. Postoje dvostruka mjerila, gdje se pojedine neopravdano uvažava, a druge se podcjenjuje.

Ako je za ovakvo postupanje obrazloženje zato što ja znam koji su to razlozi, ljutnja i nezadovoljstvo rastu, a time i razlozi za odlazak iz kompanije.

Pored toga zaposleni se često tretiraju kao robovi, jer im se uskraćuje kretanje, privatni razgovori i emailovi se prate i prisluškuju. Iako djeluje šokantno da se privatni razgovori prisluškuju, i danas postoje kompanije u kojima je ovakva praksa uobičajena. Pritisak koji zaposleni trpe traje onoliko koliko potraga za novim poslom.

2. Nedostatak poštovanja

Nedostatak poštovanja uzrokuje smanjeno samopouzdanje, samopoštovaje i izostanak poštovanja osobi koja je to uzrokovala. Stalne kritike pred kolegama, zakazivanje sastanaka u zadnji tren, mikromenadžiranje i stalne analze zadataka pokazuju da šef zaista nema poštovanja za osobu ni za posao osobe. Budući da se neprestano vrši konrola i nadziranje to jasano pokazuje da šef zaposlene smatra nesposobnima.

Nedostatak poštovanja narušava odnos koji s vremenom postaje sve veći uzrok stresa i nezadovoljstva.

3. Nebriga za potrebe zaposlenih

Manjak osoblja (radnika) znači samo jedno, da će zaposleni preuzeti na sebe više posla i odgovornosti. Ovo će dovesti do preopterećenja i smanjene produktivnosti, a na kraju ćemo ostvariti loše rezultate rada, što će uzrokovati loš odnos sa šefom.

Nedostatak odgovarajućih informacija i manjkavi procesi rada također su uzrok lošeg odnosa zaposlenih sa šefom. Zaposleni moraju poštovati hijerarhiju, kada postoji problem prvo se obratiti svom šefu. Tu često ne nailaze na razumijevanje.

U toj situaciji mogu se pomiriti s tim da će ostvariti slabije rezultate rada i biti izloženi većem pritisku. Druga mogućnost je dati otkaz.

4. Zaposleni se osjećaju podcijenjeno

Izostanak kvalitetnih zaduženja i odgovarajućih zadataka, nedovoljna primanja i povlastice, izostanak promaknuća i napredovanja u karijeri demotivišu zaposlene. Prvi rezultati takve demotivisanosti su pogoršanje odnosa sa šefom koji ne cijeni i ne vrednuje rad, drugi rezultat je izostanak motivacije u daljnjim poslovima. Zašto bi neko nastojao ostvariti rezultat i postići više ako ga se jednako vrednuje u oba slučaja?!

Kako riješiti odnos zaposleni – šef?

Frederick Herzberg, još je 1968. godine napisao motivacijsko-higijensku teoriju ili teoriju dualnog faktora koja imenuje motivatore i higijenike u poslu. Menadžment je jedan od higijenika koji ne utiču na zadovoljstvo poslom, ali doprinose nezadovoljstvu zaposlenih.

Loš šef ne znači i loš čovjek. Ako su zaposleni nezadovoljni, odnos narušen, vjerovatno i šef osjeća stres zbog te situacije. Upoznati smo sa tim da pozitivan stav uposlenih utiče na produktivnost i na uspjeh kompanije, a taj stav moramo graditi unutar organizacijske kulture. Izgradnja povjerenja u timu traje, a počinje sa dobrom i otvorenom komunikacijom u kojoj se nitko ne boji da će biti omalovažavan i osramoćen.

Dio te otvorene komunikacije i dio samog tima je i šef. Onaj prestravljeni loši šef koji se plaši da će gubitkom kontrole izgubiti autoritet kod zaposlenih i uvažavanje kod nadređenih.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.