Tags:

Kako to rade uspješni menadžeri

“Najbolji menadžer kojeg sam ikada imao.” To je fraza koju je većina nas izgovorila ili čula u nekom trenutku, ali šta to znači?

 

Šah je igra u kojoj nećete pobijediti ako pažljivo ne razmislite o tome kako pomjerate figure. Uspješni menadžeri poznaju i cijene jedinstvene sposobnosti, pa čak i ekscentričnosti svojih zaposlenika i uče ih kako je najbolje integrirati ih u koordiniran „plan napada“.

 

Menadžeri rade za svoje ljude s ciljem da im pomognu da pobijede, te ostvare zajedno zacrtane ciljeve organizacije. Menadžerstvo podrazumijeva razvijanje dobrih odnosa, kao i postizanje odličnih rezultata. Svima je dobro dok organizacija funkcioniše po zacrtanom planu. No, kad se “preko noći” promijene uvjeti rada, a u pitanje dođe opstanak firme onda do izražaja dolaze sposobnosti menadžera da se prilagode i prihvate promjene kao nove pozitivne izazove.

 

Menadžeri kao lideri, a ne šefovi

 

Uvijek treba postaviti pitanje, koje su to osobine koje zaposleni najviše vole da vide kod menadžera? Što je još važnije, zbog kojih kvaliteta menadžera zaposlenici vole dolaziti na posao, i ostati dugoročno, uz maksimalno angažiranje i produktivnost u procesu?

 

Svaki zaposlenik je jedinstven i nemoguće je, naravno, očekivati da svi oni na određene poslovne situacije reaguju isto. Međutim, postoje navike i ponašanja, koje većina cijeni, te zbog čega svi uživaju u dolasku na posao svaki dan i pomažu timovima da napreduju.

 

Nije jednostavno od svih tih različitih osoba stvoriti zaposlenike koji će biti organizirani, motivirani, disciplinirani i sposobni ostvariti te ciljeve.

 

  • Menadžeri koji su otvoreni za povratne informacije

 

Kada redovno radimo u kancelariji, menadžerima je lakše dobiti povratne informacije od zaposlenih, jednostavno priđu i pitaju. Izazovnije je dobiti povratnu informaciju kada zaposleni rade na daljinu. No, bez obzira gdje se nalaze, zaposleni trebaju znati da se njihove povratne informacije cijene.

 

  • Sposobnost slušanja prva je smjernica za vođenje dobre komunikacije 

 

Ljudi vole više da pričaju, nego da slušaju, jer su tad u centru pažnje. No, postoji i drugi razlog, a to je manjak koncentracije. Ukoliko ne možete slušati, zapravo ne možete ni smisleno razgovarati. To onda nije razgovor. Mnogi od nas ne slušaju s namjerom da razumiju sagovornika već samo da iznesu svoje mišljenje, a to je pogrešno.

Zato komunikaciju treba gledati kao dio poslovnih procesa i odnosa među ljudima unutar tih procesa, a ne izdvojeno, kao nešto što će samo po sebi povećati uspješnost poslovanja.

 

  • Menadžeri koji pokazuju da im je stalo

Empatija ili saosećajnost je sposobnost ne samo da razumijete nekoga, nego da zamislite kako je to “biti u nečijoj koži”. Vrlo je bitno da možete shvatiti zbog čega je neko reagovao na određen način u nekim situacijama.

Vrlo je važno imati menadžera koji razumije da ima dana kada zaposlenik mora otići po djecu ranije ili uzeti slobodan dan da ih odvede doktoru ili otprati na izlet.  Zauzvrat dobija lojalnog, angažovanog i vrijednog zaposlenika.

 

  • Menadžer vodi računa o disciplini

Treba znati da dobri radnici nisu protiv discipline u poslu, niti će zbog toga otići. Oni vole red, jer tek tada mogu doći do izražaja. Menadžeri trebaju definirati pravila ponašanja u preduzeću, prvi ih se pridržavati i dati svima na znanje da je to važno za firmu. Dobar menadžer će objasniti uposlenicima da je to stil ponašanja koji ima za posljedicu pružanje kvalitetnih usluga i proizvoda, izgradnju korektnih odnosa u preduzeću, zadovoljstvo klijenata i uspjeh firme na tržištu. A to garantira njihovu platu i sigurnost posla.

 

I za kraj…

 

Biti menadžer znači ići dvosmjernom ulicom, nastojati biti lojalan prema svom timu, brinuti o njima, te im pokazati da ih uvažavate. Pošaljite im kratku e – mail poruku, zahvalite se na uspješno obavljenom poslu. Život čine sitnice, a koje ostavljaju snažan utisak, i u ovom slučaju, ulijevaju povjerenje.

 

Autorica: Vildana Hantalašević, mr.sci.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana.