Osmijeh zaposlenih i pozitivan stav važni su zbog priče koja stoji iza ovakvog stila života.
Ne radi se isključivo o estetici, jer je ljepše vidjeti nasmijane ljude.
Pozitivan stav uposlenih ima uticaj na:
- učinkovitost na poslu
- bolji kvalitet (privatnog) života uposlenih
Koliko nas košta nezadovoljstvo poslom?
Većina ljudi radi osam i više sati svaki dan. Ako smo nezadovoljni poslom to znači da smo više od jedne trećine života nesretni.
Negativne osjećaje uzrokovane lošim radnim okruženjem i uvjetima na poslu ne zaključavamo u uredima na kraju radnog vremena. Sve stresove i pritiske ponesemo u svoj privatni život, svojim obiteljima, djeci i prijateljima.
Annie McKee, suradnica na University of Pennsylvania Graduate School of Education, tvrdi da je najgore što nas konstantan stres, ljutnja i ostali negativni osjećaji polako ubijaju jer imaju veliki utjecaj na naše zdravlje.
Osmijeh uposlenih u kompaniji, znak je pozitivnog stava i pozitivnog pristupa poslu koji radimo. S druge strane, pozitivan stav znak je postojanja dobrih međuljudskih odnosa i poštovanja uposlenih u kompaniji.
Osmijeh uposlenih, pozitivan pristup poslu i pozitivan stav općenito su znakovi da u kompaniji postoji pozitivna organizacijska kultura.
Pozitivan stav = veća učinkovitost
Organizacijska kultura je kao dvosmjerna ulica u kojoj je svaki smjer jednako važan, utiče na život i napredovanje uposlenih, ali i na razvoj i rast same kompanije.
U svom tekstu za Harward Business Review, Emma Seppala navodi da organizacije koje imaju pozitivnu organizacijsku kulturu ostvaruju znatno veću učinkovitost – uključujući finansijske rezultate, zadovoljstvo kupaca i produktivnost… Seppala ističe da pozitivna organizacijska kultura vodi većoj profitabilnosti, produktivnosti, zadovoljstvu korisnika i angažiranosti zaposlenika.
Zajedničko dostizanje postavljenih ciljeva, kod uposlenih povećava osjećaj timskog rada i napretka, ne samo napretka kompanije nego i osobnog doprinosa u tom napretku.
Globalno istraživanje koje je kompanija Impact provela na 26.000 članova društvene mreže LinkedIn, otkrilo je da 73% ispitanika žele karijeru u kompaniji u kojoj će njihov posao biti važan. Visina plaće, status i ugled su iza potrebe za poslom čiji je doprinos važan kompaniji i timu.
Pozitivan stav je izražen kad su uposleni svjesni zajedničkog ostvarivanja cilja i kada postoji svijest da će kvalitet njihovog posla doprinijeti rastu i razvoju.
Pozitivno radno okruženje je potreba uposlenih
Želja za karijerom u kompaniji u kojoj se cijeni trud i zalaganje uposlenih nije trend.
Potrebu za kvalitetnim radnim mjestom u kompaniji u kojoj vladaju dobri međuljudski odnosi, objasnio je još Abraham Maslow u svojoj piramidi potreba, gdje je potreba za samoostvarenjem na samom vrhu čovjekovih potreba.
Potreba za samoostvarivanjem je jednako važna kao sigurno radno okruženje i osnovni alati za rad.
Od pozitivnog stava do brzorastuće kompanije
U svojoj knjizi Emocionalna inteligencija u poslu, Daniel Goleman navodi ako kompanija posjeduje kompetencije koje se protežu od samosvijesti do samokontrole, od motivacije do empatije, od vještina u rukovođenju do otvorene komunikacije, trebala bi biti otpornija bez obzira na to šta donosi budućnost. Samim time raste važnost ljudi.
Primjer koji dokazuje priču da je pozitivan stav uposlenih recept za dobar tim koji zajednički doprinosi uspjehu je nedavno objavljena lista brzorastućih kompanija u Bosni i Hercegovini. To su one kompanije koje imaju stalni rast iz godine u godinu.
Jedna od tih brzorastućih, koja utiče na bolju ekonomsku sliku BiH, koja zapošljava konstantno već tri godine, a stečena znanja dijeli studentima i tek završenim diplomantima, je i Agencija Capitalia.
Pružanje usluga finansijskog, poreznog, pravnog savjetovanja (koje pruža Agencija Capitalia) na tržištu kakvo je BiH, gdje česte zakonske izmjene utječu na poslovanje, dovodi do potrebe za stručnim i obrazovanim ljudima koji posjeduju specifične vještine.
Privlačenje ljudi sa specifičnim vještinama je izazov, ali i zadržavanje takvih ljudi u kompaniji je još veći izazov. Na kraju, opstanak i rast kompanije ostvaruju ljudi, ne moderna infrastruktura.
Rezultat dobrog pristupa najvrjednijem resursu kompanije, njenim ljudima, je mjesto među najbrže rastućim kompanijama u cijeloj regiji.
Pozitivan stav, dobra i učinkovita komunikacija u timu, kvalitetan timski rad utiču na konstantan razvoj.
Kompanije u kojima ljudi najbolje surađuju imaju prednost nad konkurencijom.
Život je prekratak da bismo bili nesretni na poslu.