logo-long-b
Capitalia

Podnošenje PDV prijava kvalificiranom elektronskom potvrdom

Sadržaj

Bosna i Hercegovina po uzoru na države članice Evropske unije sve više provodi digitalizaciju poslovnih procesa, kako bi poslovnim subjektima olakšala i ubrzala njihovo poslovanje. Brojne su prednosti digitalizacije poslovanja kao na primjer povećanje učinkovitosti, smanjenje operativnih troškova, veća produktivnost zaposlenika, manja mogućnost ljudskih pogrešaka, sigurnije čuvanje podataka u oblaku…

Za uspješnu provedbu digitalizacije poslovanja neophodno je stvoriti i određene zakonske pretpostavke, a što je i učinjeno donošenjem zakona kao što je Zakon o elektronskom potpisu FBiH, Zakon o elektronskom dokumentu FBiH…

U tom kontekstu, provedena je digitalizacija u postupku podnošenja PDV prijava Upravi za indirektno -neizravno oporezivanje, a koje moraju biti potpisane kvalificiranim elektronskim potpisom.

Naime, od poreznog perioda juni 2023. godine porezni obveznici koji imaju status velikih obveznika indirektnih poreza dužni su bili PDV prijavu dostavljati Upravi za indirektno – neizravno oporezivanje elektronskim putem upotrebom kvalificirane potvrde.

No, za sve PDV obveznike obveza podnošenja PDV prijava upotrebom kvalificirane elektronske potvrde nastupa od poreznog razdoblja januar 2024. godine. Stoga svi PDV obveznici do 10. 02. 2024. godine moraju poduzeti potrebne korake kako bi u zakonski predviđenom roku ispunili svoje obveze.

Kako bi obveznici indirektnih poreza koristili elektronske usluge Uprave za indirektno – neizravno oporezivanje uz upotrebu kvalificiranog elektronskog potpisa, kao što je podnošenje PDV prijava ovjerenih na novi način, potrebno je da svaki obveznik prvo zaključi Ugovor o korištenju informatičkog sistema za elektronsko poslovanje s Upravom za indirektno – neizravno oporezivanje. 

Ovjeren i potpisan Ugovor o korištenju informatičkog sistema za elektronsko poslovanje s Upravom za indirektno – neizravno oporezivanje svaki obveznik podnosi nadležnom pripadajućem regionalnom centru Uprave za indirektno – neizravno oporezivanje, a to su: Banjaluka, Sarajevo, Mostar i Tuzla.

Osim toga, svaki porezni obveznik mora izvršiti prijavu zastupnika – fizičke osobe koja će u ime obveznika obavljati elektronsko poslovanje s Upravom za indirektno – neizravno oporezivanje (podnositi PDV prijave korištenjem kvalificirane elektronske potvrde). Zastupnik može biti osoba zaposlena kod poreznog obveznika, ili druga stručna osoba koja priprema PDV prijave za veći broj poreznih obveznika. 

U svakom slučaju, zastupnik je fizička osoba koja mora imati kvalificiranu elektronsku potvrdu, a koju može dobiti kod Uprave za indirektno-neizravno oporezivanje.

U zaključku, obaveza podnošenja PDV prijave korištenjem kvalificiranog elektronskog potpisa značajan je korak unapređenja digitalizacije poslovnih procesa u BiH. 

Prihvatanjem ovog procesa poduzetnici i institucije unapređuju ne samo sebe već pomažu razvoju lokalnog tržišta i ekonomije. 

Podijeli s drugima
Ako već znate kako vam možemo pomoći, zakažite besplatne konsultacije odmah!