Nije lako pronaći dobrog radnika koji razumije postavljene ciljeve, uklapa se u organizacijsku kulturu i koji je produktivan.
Teže od ovoga je samo još pronaći način da takvog zaposlenika zadržimo u kompaniji.
Istraživanje Stanje globalnog radnog mjesta koje je Gallup proveo u 155 zemalja svijeta pokazalo je da je 85% zaposlenih nezadovoljno svojim poslom.
Kako uspostaviti ravnotežu između potreba vašeg biznisa i potreba zaposlenih, da bi na kraju dana i na kraju kvartala profitirali svi, i biznis i vi i zaposleni?
Zašto zaposleni napuštaju kompanije
Izreka kaže da zaposleni ne napuštaju kompanije, nego loše šefove.
Odluke koje utiču na profit, razvoj biznisa i što je najvažnije koje utiču na poslovni i privatni život zaposlenih, donose menadžeri.
Loši menadžeri nisu isključivo oni koji donose loše poslovne odluke, loši su i oni koji edukaciju zaposlenih ne uzimaju ozbiljno.
Nekoliko stručnih seminara godišnje koje plaća kompanija je upravo to neozbiljno ulaganje.
Nekada je tih nekoliko stručnih seminara bila sjajna stvar jer odete iz kompanije, provedete vrijeme s kolegama, čujete neke novosti iz struke, dobijete reklamni materijal.
To više nije dovoljno ako želite uspješan i produktivan tim koji će ostvarivati rezultate.
Danas su vam za napredovanje i razvoj biznisa potrebni ljudi koji se uklapaju u organizacijsku kulturu, koji grade zdrav timski duh, koji dobro komuniciraju i pametno koriste resurse kompanije.
Pored ovoga dobro je i da su stručni u svojoj oblasti.
IBM-ovo istraživanje je pokazalo da za one zaposlenike koji ne osjećaju da se razvijaju u kompaniji postoji 12 puta veća vjerojatnost da napuste kompaniju.
Iako kompanija za svakog zaposlenog ima određeni trošak, odlazak zaposlenika prema istraživanjima stvara troškove od 1,5 do čak 2 godišnje plaće tog zaposlenog.
Kako zadržati zaposlene u kompaniji
Zašto zadržavati radnu snagu ako je poželjno radno mjesto promijeniti svakih 5 godina?
Najproduktivniji zaposlenici, zvijezde kako ih još nazivaju, obavljaju 400% više poslova od prosječnog zaposlenika.
Odlazak ovakvih ljudi ima veliki uticaj na cijelu kompaniju, ne samo na odjel iz kojeg zaposlenik odlazi.
Uložite povjerenje u čovjeka, stvorit ćete vrhunskog stručnjaka
Prvi element koji utiče na posao i na privatni život zaposlenih je stres na radnom mjestu.
Koliko god stresan posao obavljali, pravi i najveći izvor stresa su međuljudski odnosi.
Lindy Greer, koja predaje na poslovnoj školi Sveučilišta Stanford tvrdi “ako samo spojite ljude, oni će se srušiti i spaliti ako ne budu imali obuku za rješavanje sukoba, upravitelja koji može koordinirati uloge i mogućnosti da uče jedni s drugima.”
Michael Leboeuf u svojoj knjizi “Veliki principi upravljanja” upozorava na opasnosti ignoriranja treninga:
Ako vjerujete da je obuka skupa, to je zato što ne znate koliko košta neznanje. Kompanije koje imaju lojalnost svojih zaposlenih ulažu u velike programe trajnog osposobljavanja i promocije.
Pored stručnih, komunikacijskih i timskih treninga postoji jedna mogućnost koja stvara vrhunske stručnjake u svim oblastima, bez izuzetka.
To je bacanje u vatru.
Baciti u vatru čovjeka koji ima znanje, znači dopustiti mu slobodno donošenje odluka kojim će svjesno uticati na postizanje ciljeva i na razvoj vaše kompanije.
Ali morate čovjeku ukazati povjerenje.
Rezultati istraživanja kompanije Career Addict pokazuju da je 79% zaposlenih koji su sudjelovali u istraživanju iskusilo mikromenadžiranje odnosno situaciju da im šef stoji iznad glave.
Prema Investopediji mikro menadžer (kod nas kolokvijalno nazvan šefom koji stoji iznad glave) je neko ko će radije pažljivo promatrati radnje zaposlenih i kritizirati rad i proces rada zaposlenika, nego reći zaposleniku koji zadatak treba izvršiti i do kada.
Rezultat mikromenadžiranja je taj da 69% uposlenih napušta kompaniju i traži novo zaposlenje.
Nema obuke, nema znanja, bit će problema
Mnoge organizacije vide obuku kao trošak, ne kao investiciju i to stvara veliki problem.
Neobučeni zaposlenici nemaju dovoljno znanja za pravilno korištenje resursa kompanije, što dovodi do:
-
gubitka u uslužnoj djelatnosti
-
nedostatak znanja o procesima
-
gubitka korisnika.
Tim koji nema dovoljno znanja dovest će kompaniju i vaše klijente do gubitaka.
Ponekad je to gubitak vremena, ponekad živaca ili kvalitete, a uvijek je na kraju gubitak profita.
Na vama je da odlučite.
Jesu li ti gubici bolja opcija od ulaganja u obrazovanje zaposlenih koji će otići ili možda neće?